Image

Digital marketing

Ως digital marketing ή ψηφιακό μάρκετινγκ ορίζουμε όλες τις ενέργειες που γίνονται για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσα από το διαδίκτυο.
Μία σοβαρή προσπάθεια προώθησης θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα κανάλια πού υπάρχουν διαθέσιμα. Ως κανάλια ορίζουμε τα ψηφιακά μέσα πού μας δίνουν την δυνατότητα να προβάλουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, σε κάποιες περιπτώσεις δωρεάν και στις περισσότερες επί πληρωμή.
Θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τις ενέργειες ως εξής:

 

 

Μarketing περιεχομένου η content marketing

Ως marketing περιεχομένου ορίζουμε την πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα συγγραφή κειμένων, που έχει σαν σκοπό την προώθηση των υπηρεσιών η των προϊόντων μας. Είναι ένας έμμεσος τρόπος να κερδίσουμε τον επισκέπτη και να του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον να ασχοληθεί με τα προϊόντα η τις υπηρεσίες μας. Τα κείμενα δεν θα έχει κανένα νόημα να είναι αντιγραφή από κάποια άλλη σελίδα γιατί απλούστατα το ίδιο κείμενο ο επισκέπτης μπορεί να το έχει βρει μπροστά του άλλες πέντε ή δέκα φορές οπότε δεν θα ασχοληθεί καν με αυτό. Επίσης δεν θα έχει καν νόημα να βρούμε κάποιο κείμενο από άλλη σελίδα και να του αλλάξουμε λίγο τη διατύπωση χωρίς να δίνουμε καμία επιπλέον πληροφορία. Τα κείμενα μας μπορούμε να τα προωθήσουμε τοποθετώντας τα στην σελίδα μας στο blog μας ή στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Social media marketing

Ως social media marketing ορίζουμε τις ενέργειες που κάνουμε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα facebook instagram και λοιπά για να προωθήσουμε τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας. Υπάρχουν δύο τρόποι προβολής. Ο ένας είναι με αναρτήσεις τις οποίες βλέπουν οι φίλοι της σελίδας μας και οι χορηγούμενες αναρτήσεις, στην ουσία διαφημίσεις, που προβάλλονται σε ένα ευρύ κοινό το οποίο μπορούμε να ορίσουμε εμείς. Το ίδιο και εδώ, όπως και στο μάρκετινγκ περιεχομένου, οι αναρτήσεις μας θα πρέπει να είναι πρωτότυπες, διασκεδαστικές ίσως, φτιαγμένες με τέτοιο τρόπο να τραβάνε το ενδιαφέρον των χρηστών και να τον οδηγούν στη σελίδα μας.

Διαφήμιση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης Search engine marketing

Ως Search engine marketing ορίζουμε τις διαφημίσεις με κείμενο που εμφανίζονται όταν αναζητούμε κάτι στις μηχανές αναζήτησης Google, Bing, Yahoo, αν και δεν γνωρίζω κανέναν που να ασχολείται με τις δύο τελευταίες. Είναι ένα πολύ σοβαρό κανάλι εισόδου για την ιστοσελίδα μας ή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Είναι άμεσο, μας φέρνει τον έτοιμο αγοραστή, ή τον υποψήφιο πελάτη που κάνει την έρευνα αγοράς του και είναι κοντά στο να αγοράσει αυτό που πουλάμε. Το search engine marketing έχει πολλά παρακλάδια τα οποία θα αναλύσουμε σε δεύτερη φάση.

Email marketing

Ως email marketing ορίζουμε τις άμεσες ή έμμεσες διαφημίσεις που κάνουμε μέσω email. Πιθανότατα το email marketing είναι από τις πρώτες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ και έχει την αρχή του στην αυγή του διαδικτύου. Αν και παρεξηγημένη από πολλούς είναι μία μέθοδος πραγματικά αποδίδει τόσο σε νέους πελάτες όσο και σε υπάρχοντες. Λειτουργεί κάποιες φορές ως γνωστοποίηση των υπηρεσιών η των προϊόντων και κάποιες άλλες ως υπενθύμιση. Αν έχουμε μία εταιρεία με δέκα πελάτες, που πιθανόν θα έχουμε μαζί τους και φιλικές σχέσεις, δεν είναι καθόλου δύσκολο να τους πάρουμε τηλέφωνο και να τους γνωστοποιήσουμε μία νέα υπηρεσία ή ένα νέο προϊόν που κατασκευάσαμε η εμπορευόμαστε. Αν έχουμε όμως μία εταιρεία που αριθμεί χιλιάδες πελάτες η άμεση επαφή είναι αδύνατη ενώ η επαφή μέσω email είναι εύκολη ανέξοδη και αποτελεσματική.

 

Διαφημίσεις με βίντεο

Οι διαφημίσεις με βίντεο θα μπορούσαν να χωριστούν σε κάποιες κατηγορίες. Η πρώτη θα ήταν η άμεση διαφήμιση, ένα σποτάκι λίγων δευτερολέπτων που ξεκάθαρα διαφημίζει το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Το σποτάκι αυτό μπορεί να εμφανίζεται στην αρχή η ενδιάμεσα κάποιου άλλου βίντεο στο YouTube ή στο Vimeo. Είναι κάτι αντίστοιχο με τις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Μία άλλη κατηγορία είναι τα βίντεο περιεχομένου, κάτι αντίστοιχο με τα κείμενα περιεχομένου αλλά με εικόνα. Τα συγκεκριμένα βίντεο παρουσιάζουν με ωραίο τρόπο αυτό που θέλουμε να περάσουμε στο κοινό μας, ελπίζοντας ότι θα του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον. Είναι από τις πιο δύσκολες μεθόδους προώθησης, κατά τη γνώμη μου, μία και έχει πολλούς κινδύνους και πιθανότητες αποτυχίας, αλλά αν πετύχει δημιουργεί ένα πολύ ισχυρό δεσμό με τους επισκέπτες - πελάτες. Μία ακόμα μέθοδος είναι να προωθήσουμε, τα προϊόντα μας κυρίως, μέσω κάποιων vloggers. Οι vloggers είναι άτομα που έχουν δημιουργήσει ένα κοινό που τους ακολουθεί και παρουσιάζουν προϊόντα η υπηρεσίες τρίτων, επί πληρωμή φυσικά. Οι vloggers έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, ηλικιακά που τους ακολουθεί, οπότε θα πρέπει να προσέξουμε πολύ το κοινό τους να ταιριάζει με αυτό που προσφέρουμε διαφορετικά τα αποτελέσματα θα είναι μηδενικά.

 

Διαφημίσεις μηνυμάτων sms και Viber

Ως sms marketing ορίζουμε τις διαφημίσεις, οι οποίες είναι συνήθως μικρά κείμενα, που αποστέλλονται μέσω sms ή μέσω Viber. Είναι και αυτή μία από τις πρώτες υπηρεσίες του ψηφιακού μάρκετινγκ.

 

Mobile marketing

Ως mobile marketing μπορούμε να ορίσουμε την δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα για tablet η οποία εγκαθίσταται στο τηλέφωνο ή στο tablet του πελάτη και τον ενημερώνει συχνά για τις αλλαγές τις προσθήκες προϊόντων ή τις προσφορές μας. Κρατάει τον πελάτη σε άμεση σύνδεση με την επιχείρησή μας Αν και υπάρχει μία σχετική δυσκολία στο να πειστεί ο πελάτης να εγκαταστήσει την εφαρμογή, Ειδικά αν το brand μας δεν είναι τόσο ισχυρό.

 

Προώθηση μέσω influencers

Οι Influencers είναι άτομα διάσημα Είτε στο ευρύ κοινό είτε σε ένα περιορισμένο κοινό στα social media. Έχουν αποκτήσει ακόλουθους, με διάφορους τρόπους και βιοπορίζονται προωθώντας προϊόντα υπηρεσίες. Οι Influencers έχουν επικριθεί πάρα πολύ μετά από τις αποκαλύψεις ότι ένα τεράστιο μέρος το κοινό τους είναι πλασματικό. Οι μεγάλες εταιρείες το ξέρουν και έχουν τα μέσα να υπολογίσουν ποιο περίπου είναι το πλασματικό κοινό, οπότε μπορούν εύκολα να αποκλείσουν όσους δεν τους κάνουν. Οι μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν τους πόρους και το κατάλληλο προσωπικό να κάνει αυτού του είδους τις αναλύσεις οπότε χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή σε ποιους δίνεται τα χρήματά σας για να προωθήσουν τα προϊόντα σας η τις υπηρεσίες σας.